Monday, October 4

Menatang Dan Fesbuk!

Assalamualaikum & Hai semua. kali tok aku nak share lawak nok ku kutip dari blog org. tapi versi sarawak la. ekekekeke. coba la mun mena2 menatang da fesbuk. OMAIGOD!
mok jak ku add kohhh! HAHAHAHA. ya hanya mejin semata2 jak. sapa dah baca ya sila la baca gik. jom bacaaaa!


Si Cicak: orang umah bok bebeli reket karan. kmk kenduri BBQ malam tok!


Si Nyamok: bok pas  bejarah umah dak Leha. kenyang aih. burp! Alhamdulillah~


Si Aedes: baruk jak lepas sesi injekan maut. oh yeahhh!


Si Manok: tidaaaaaaaaaaaak! oh noooooo! isok bos aku mok polah kenduri kesyukuran. aku akan di sembelihhhh!


Si Cicak: bini ku tesepit rah pintu.


Si Pusak Betina: "anak i nok ke limak baruk tanyak sapa dedi nya. I bingong koh mok jawab pa. I kedirik lupak lupak ingat sapa dedi nya."


Si Manok: kawan kawan. mun esok aku sik update. ya tandanya aku dah d goreng. I LOVE U ALL. boh lupak polah kenduri arwah k aku. 


Si Nyamok: choi ya! sekali drug addict aku hantam daaaa. aku positif HIV AIDS! huaaaaaaaa!


Si Cicak: ilek lok. mok g bilit mandik anak tuan umah. bok beli videocam baruuu.


Si Pusak: bok jak add ompuan sebelah umah. keturunan PARSI pok!


Si Tikus: operasi malam tok. gelugak kabinet dapor. sapa mok ekot!


Si Kodok: malam tok i mok polah konsert. dah lamak sik ujan tok. panass oii.


Si Ular: rasa mok majoh lauk telo malam tok. sine mok cari ohh?


Si Asuk: tension palak otak ku mun dak rempit kumpol tepi umah tiap malam. mok tido lena pun sik senang. hanjeng mena dak nya! 


Si Kuda: patah kaki ku. rider aku datang bangang. salah timing bila mok lompat pagar. nek tok ngah ilek2 kat kandang.


Si Kurak-kurak: sakit ati ku bila bini ku bejalan. lembap kedak siput babi.


Si Siput babi: aku sakit ati mena mun bini ku begerak. lembap kedak kurak kurak.


Si Gagak: tek tejumpa ayam kepsi. jangan jeles.


Si Burung Kakak Tua: lemah nyawa ku mok ubah stigma masyarakat. even aku Burung Kakak Tua, tapi aku tok burung JANTAN!


Si Babi Hutan: susah eh mok becarik barang makan nok halal kinek tok kohh.


Si Kerak: marek gerek ku merik bunga. nyaman juak mun d kunyah2 ohh.


Si Lalat: mala jak makan bangkai. Alhamdulillah hari tok aku temu nasik bungkus.


Si Sotong: aku asa nak sut jak daie tapak seleman ya. mala jak anok ku si lembut!


Si Pusak: petang kelak ku update kol 5 ptg. mok tilit ala2 pink panther copet ikan bawal jiran blakang umah.


Si Lipas: sadis eh nangga dak member kenak tarit jeli pjg2 kepunyaan dak cicak. eeiih seram ehhh.


Si Itit Serati: HAHAHAHAHA. lawak2 manok serama eh. ada ati jalan tesengguk2 jak. mok tiru style aku lah ya.


Si Ikan Emas: boring aihh. dok sorang2 lam akuarium tok.


Si Ikan Parang: kimen naa manusia tok. ada ka patut ngkah gamba aku depan kopok. ciss.


Si Ikan Jos: kenak sorang pun sik add n epruf aku? )':


Si Ikan Sepat: teringat jiran sebelah dah jadi ikan kasam. Al Fatihah ~


Si Ikan Pusuk: wah. rami eh geng ku. Makseh add remi. ko geng aku yang ke 5000.


Si Ikan Arowana: kacak sik sisik i? kacak nak? i tok nang kacak bha.


Si Ikan Mas Koki:  gney mok kurus ohh?

14 juta pencarut terbaekk:

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

heheheeeeeee... lucuuuu... lekak lekik mek bc...

Ninie Nordin said...

Jalalyna,
hahaha. ya la. mek 1st baca pun nang perey la. :D

ztie said...

kamek kesian ngn ikan jos ya. Boleh sik ktk merik fb nya ngn kmk??

ciK LyndaWawa said...

hahaha..nang panjang la ideanya ya.....
hehehe

labulabi said...

wahahahaha.lawak eh.ada2 jak kitak.

Vivian said...

mun gia la dialog menatang kt umah..seram juak ow..hahahha

kacak layout baru!! sweet!

Khairul Onggon said...

adoh.. nang lucu eh.. sib bait pusak kmk rah kpg sekda FB mun ndak mesti statusnya kedak tuk:

"rituk mok kemeh keta tuan onggon dah sik takut. nya dah balit KL" haha..

Coffee Girl said...

Si Kurak-kurak: sakit ati ku bila bini ku bejalan. lembap kedak siput babi.
Si Siput babi: aku sakit ati mena mun bini ku begerak. lembap kedak kurak kurak.

HAHAHAHAH!

Ninie Nordin said...

sis.ztie,
kmk pun kesian. kmk dh tlg add nya tek. tedah sik da geng. fesbuk nya Ikan Jos Yang Ensem. add arr.

cik.lyndawawa,
hahahaha. ya la tek. :D

bro.labulabi,
kmk nang ada bha. hahahaha. :D

kak.V,
eiihh. seram nyawa mun mena2. ilek jak nganok org umh lam fesbuk. hohohoho.

bro.onggon,
chiow. biar mena! hahahaha. nang keja pusak. sik alah2 kemeh rah keta org. grrrr.

coffee.girl,
HAHAHAHAHA. part ya ngn plg lawak koh. :D

erolnukman said...

hehehe...mesti cicak rumah kmk dah update status fb nya ari tok.
"nasib bait sik kenak pesit semalam..ekor jak putus.terpaksa nunggu ekor baru tumbuh tok"

Faizal n Fashitah said...

Tapi nak, kitak rasa nak.. mena sik dak binatang2 tok berFB juak? Bukannya pa.. sebab mek cayak bah sidak tok suma berisik FB koh... (Jangan biarkan diri anda diselubungi misteriiii....)

Ninie Nordin said...

bro.erol,
erk. ada ka? sik patut. pa nya sik add kmk ohh? hahahaha. tetauk jak kmk mok pesit cicak mlm tdk. geram ngan menatang ya.

bro.terbiut,
kmk rasa rasa la. rasanya ada. tapi dalam dunia mereka sendiri. yerrr. ada ka? lalalalala. misterii eh. musyil jiwa nestapa mek koh.

hani apandi said...

yoh, kacak blog nya eh..nang rajin tak..mek malas nak edit2 dah..ya makei panda ya jak..tang kiut jak upa koh..haha

hahaha.
mek sik pat tetak bena,sikda dengan mek tetak..sorang dri jak tok..

p nang lucu la koh..eh, nang bena ka ada? haha

Ninie Nordin said...

hani,
kacak & simple jak kan hani? ekekeke. kmk tok mls juak. p dh sik da keja nak. tuka2 template. last2 nemu tok simple tok. hihihi.

adoh eh. boh giya. tetak jak mena siya. sik tak asa sedih gk ok. arr. mun bena ada la ohh? tak asa ada sik? erk.